2005-2008 között HEFOP, 2010.02.01-2011.11.30. között
                      TÁMOP, 2012.04.01-2012.05.31 és 2012.09.01-2013.02.28
                      között a Roma Education Fund konstrukcióban,
                      2013.03.01.2013.05.31. között önerőből működtettük a
                      Derecskei Tanoda programunkat, amely szociális helyzetük
                      miatt hátrányos helyzetű gyermekek számára nyújtott
                      komplex fejlesztő programot. 
                    
                    
                      A Derecskei Tanoda legfőbb legfőbb célja az oktatási
                      területen, a szociális-gazdasági háttér különbségeiből
                      adódóan az esélykülönbségek csökkentése, a továbbtanulási,
                      munkaerő-piaci és társadalmi beilleszkedési esélyek
                      javítása. 
                    
                    
                      A Tanoda működtetésével elérni kívánt célcsoport a
                      közoktatási intézményből gyakran hiányzó tanulási,
                      magatartási zavarokkal küzdő hátrányos helyzetű gyermekek,
                      a pubertás és serdülőkorú gyermekek. A szaktanárok és
                      önkéntes segítők áldozatos munkája nyomán a programban
                      résztvevő gyermekek esetében látványos és mérhető
                      eredmények mutatkoztak mind a tanulmányi előmenetelük,
                      mind a szocializációjuk terén. A tapasztalatok mutatják,
                      hogy a Tanoda - az ott tevékenykedők odafigyelése - 
                      nagyban  segíti a rendezetlen családi körülmények
                      okozta hátrányok le- és a gyermekeket ért lelki sérülések,
                      személyiség torzító hatások (a törődés és szeretet hiánya)
                      feldolgozását. Segítséget nyújtanak a Tanodában dolgozó
                      családgondozók és önkéntes segítők (pedagógusok) a
                      pályaválasztás terén a gyermekek lehetőségeinek és
                      képességeinek ismeretének birtokában, a kortárs
                      kapcsolatok formálásában.